На ХТЗ знайшли можливість збільшити ефективність роботи тракторів на 20%

Фахівці «Харківського тракторного заводу» спільно із вченими з Харківського національного технічного університету імені Петра Василенка протягом місяця проводили дослідження тягових характеристик тракторів, передає AgroPortal.

Як говориться у повідомленні заводу, мова йде про ХТЗ-242К (з двигуном потужністю 240 к.с.), ХТЗ-243К (з двигуном потужністю 250 к.с.) із застосуванням баластного вантажу і системи здвоювання коліс, а також чьотирьохланцюгового гусеничного трактора ХТЗ-280Т (з двигуном потужністю 220 к.с.). 

Під час дослідження були проведені вимірювання тягових зусиль на гаку трактора із залежністю від наступних факторів:  навантаження (змінювалося залежно від заглиблення плуга);  наявність баластного вантажу;  наявність здвоєних коліс. 

В результаті аналізу отриманих даних було встановлено таке:

- використання здвоєних коліс дозволяє збільшити тягове зусилля без перевищення допустимої величини буксування (15% за ГОСТ 27021-86) майже на 70% (42 кН замість 25 кН);

- використання баластного вантажу дозволяє збільшити тягове зусилля без перевищення допустимої величини буксування (15% за ГОСТ 27021-86) більш ніж на 80% (46 кН замість 25 кН);

- використання баластного вантажу при наявності здвоєних коліс дозволяє збільшити тягове зусилля без перевищення допустимої величини буксування (15% по ГОСТ 27021-86) більш ніж в 2.5 рази (66 кН замість 25 кН);

- трактор ХТЗ-280Т продемонстрував тягове зусилля без перевищення допустимої величини буксування (5% за ГОСТ 27021-86) більш ніж в 3 рази (80 кН замість 25 кН) на ґрунті з підвищеною вологістю (20%).

«Таким чином, використання баластного вантажу і здвоєних коліс збільшує ефективність роботи трактора під час виконання сільськогосподарських операцій на 20%, а також дозволяє значно розширити спектр сільгоспзнарядь, що агрегатуються з тракторами ХТЗ-242К, 243К.20 і 280Т», — говориться у повідомленні ХТЗ.