У МХП будуть моніторити емоції працівників. Для чого проводять такий експеримент

Агрохолдинг Миронівський хлібопродукт ввів моніторинг емоцій співробітників. Це зробили з метою підвищення продуктивності праці, повідомив глава правління компанії Юрій Косюк на форумі Диригенти змін. Про це – у сюжеті Радіо НВ, передає НовоеВремя.

Косюк зазначив, що дослідження довели - щасливі люди більш продуктивні. За словами Косюка, з нещасними щільно працюють психологи та співробітники HR. Спеціалісти намагаються щось запропонувати цим людям для виправлення ситуації, але за відсутності змін цих людей замінюють.

Камери спостереження

Поки система працює в тестовому режимі, на неї погодились 70 працівників-добровольців й за ними слідкують 70 камер, розповіла менеджер персоналу Агрохолдингу Миронівський хлібопродукт Ксенія Прожогіна.

За її словами, це передусім повинно допомогти працівникам почуватись добре та вирішувати свої проблеми, як в колективі, так і, можливо, особисті.

“Якщо система виявляє, що впродовж довгого періоду людина нещаслива, то вона тоді дає знак керівнику та HR. Вони починають розбиратися, що відбувається з людиною. Чи це сім'я, чи йому дали проект, який його не цікавить”, - розповіла Прожогіна.

Наразі реакція працівників, принаймні тих добровольців, була позитивна, й вони зацікавились цією технологією, додала Ксенія Прожогіна. За її словами, це також допоможе тим, хто відчуває професійну виснаженість.

Принцип, який використовують в агрохолдингу Миронівський хлібопродукт, вже давно популярний в інших компаніях світу. Аби підвищити продуктивність своїх працівників, роботодавці враховують такий аспект, як емоційний інтелект. Цю ментальну здібність у книжці Емоційний інтелект у бізнесі описав ще 20 років тому Деніел Гоулман.

Світова практика емоційного інтелекту

Військово-повітряні сили США використовували спеціальний опитувальник при прийомі працівників. Найбільш успішними у роботі були ті, хто володів такими компонентами, як впевненість, емпатія та усвідомлення своїх емоцій. Тест дозволив передбачити успішність майбутніх співробітників майже втричі.

Завдяки цьому витрати організації скоротилися на 3 млн доларів щорічно. Згодом відповідну процедуру розбору кандидатів затвердили наказом міністра оборони для усіх збройних сил США. Коли у відділенні зі страхування життя American Express відбулася криза, спеціальна команда експертів з'ясувала, що причиною катастрофічного падіння продажів є емоції потенційних покупців і фінансових консультантів. American Express була першою компанією, яка запустила програму навчання емоційної компетентності для своїх співробітників. Після її проходження практично 90% консультацій підвищили ефективність своєї роботи.

Фірма з виробництва напоїв McClelland's змушена була звільнити більше половини керівників підрозділів протягом двох років. Коли вони почали підбирати керівників на основі компетенції емоційного інтелекту, їм довелося звільнити тільки 6% протягом такого ж строку. Крім цього, лідери підрозділів, які володіють необхідними компетенціями, перевиконували план на 15-20%.

Менеджери з продажів Loreal, підібрані на основі ключових компетенцій емоційного інтелекту, продають у рік на понад 90 тис. доларів більше, ніж співробітники, яких взяли на роботу за старою системою найму.

Внутрішня діагностика працівника

Такий метод є стовідсотково успішним, але небагато українських кампаній замовляють так званий емоційний моніторинг співробітників, розповів експерт з питань бізнес-комунікацій Іван Холопонін компанії Olerom. Емоціям працівників приділяють недостатньо уваги, тому що вважають інші проблеми значно важливішими. Наприклад, продажі, менеджмент тощо. Але є компанії, які активно моніторять емоційний фон персоналу. Вони замовляють тренінги, проводять внутрішню діагностику.

Один з основних принципів емоційного моніторингу - вчасно помітити зміни настрою співробітника, щоб скорегувати його подальше місце у компанії.