УКРЗАЛІЗНИЦЯ вигадла нову схему в закупівлях

Регіональна філія «Південно-Західна залізниця» вигадала нову дискримінаційну схему, як усувати непортібних учасників і схиляти до корупційних перемовин.

Так в березні замовник оголосив 3 закупівлі лічильників електроенергії на загальну суму 8,8 млн. грн. Загалом планується придбати 1934 лічильники електроенергії за середньою ціною 4,55 тис. грн.

Тендерну документацію замовник розмістив 22 березня та 2 квітня. Згідно неї кінцевий термін постачання продукції – 30.06.2019р.

Тобто термін постачання складав близько двох місяців з урахуванням часу, необхідного на проведення самої процедури.

Звісно це замало, але припустимо, що у компанії дійсно є нагальна потреба і закупівлю треба провести саме в ці часові рамки.

Далі замовник чекає подачі пропозицій учасників і починає «гойдалки»: кожні 5-10 днів замовник завантажує новий електронний цифровий підпис. При цьому він не змінює сам файл тендерної документації, на який накладається підпис. Змінюється лише файл підпису.

Це виглядає так же безглуздо, якби ви 4 разів підписали один і той же документ. 

Але кожне нове завантаження цифрового підпису система сприймає як оновлення тендерної документації і автоматично продовжує термін подачі пропозицій на 7 днів.

Через проведення цих операцій час проведення аукціонів зсувається вже на місяць. Але ж ми пам’ятаємо, що в тендерній документації чітко прописано – товари мають бути поставлені не пізніше 30 червня. Про це пише ZBK

Навіть якщо ви вже подали пропозицію, сплатили банківську гарантію і витратили час на підготовку документів – вам не лишається нічого, крім як просто спостерігати як “тане” час на постачання товарів. Ну а коли замовник перестане завантажувати нові підписи, може виявитись, що від терміну постачання може лишитись кілька тижнів або днів.

Звісно замовник може потім продовжити термін постачання продукції, але чи захоче він це зробити, чи ні – залежить вже від його «мотивації».

Про всяк випадок ми перевірили електронні підписи і з’ясували, що вони дійсно ідентичні. Підписи у всіх випадках накладено заступником начальника служби – начальником тендерного відділу Південо-Західної залізниці Заволокою С.М. Відрізняється лише дата накладення.

Таким чином ми отримуємо наперед корупційний механізм, коли виконати постачання в передбачений термін просто неможливо,  бо виготовити товари на майже 9 мільйонів наперед ніхто не ризикне, а після підписання договору вже не буде часу. А змінити кінцевий термін постачання може тільки замовник і лише з «доброї волі».

Ставимо за винахідливість тендерному комітету «Південно-Західної залізниці» «5», а за іспит з прозорості і доброчесності впевнені «2».