Дослідження «Найкращий роботодавець України на думку студентів» відображає проблеми з пошуком роботи, повідомляє «Ернст енд Янг»

Компанія «Ернст енд Янг» презентує дослідження «Найкращий роботодавець на думку студентів», проведене в травні-липні 2010 року, в якому взяли участь 2179 студентів із близько 60 університетів України. За результатами дослідження, серед лідерів студентських уподобань є наступні компанії (в алфавітному порядку): BAT, Coca-Cola Beverages Ukraine, Google, JT International Company Ukraine, Microsoft Ukraine, корпорація «Оболонь» і Procter & Gamble Ukraine.

Студенти мали назвати три компанії, в яких вони хотіли б працювати (перше місце – найпривабливіший роботодавець). В анкеті не було наведено списку компаній, і учасники дослідження могли назвати будь-які компанії. Дослідження показало, що за час кризи дещо змінилися джерела, до яких звертаються студенти, шукаючи інформацію про роботодавців. У 2010 році 33% опитаних назвали родичів /друзів головним джерелом інформації про потенційних роботодавців, порівняно з 39,5% під час дослідження у 2008 році. З незначним відставанням далі йдуть – ЗМІ, вебсайти з працевлаштування та дні кар’єри, які у 2010 році студенти називали частіше, ніж два роки тому. Найбільше – на 10% – виросла важливість такого джерела інформації, як днів кар’єри. Оцінюючи роботодавця, студенти виходять з таких критеріїв: 59% кандидатів цікавить висока заробітна плата (у 2008 – 69%), 52% вивчають можливості для особистого та професійного розвитку (у 2008 році – 56%), 48% цікавляться перспективами кар’єрного росту (у 2008 році – 41%), а 43% звертають увагу на те, яку позицію посідає компанія на ринку (у 2008 році – 34%). «Для студентів критерії привабливості роботодавців дещо змінилися з 2008 року, – коментує Ольга Горбановська, партнер, керівник групи Human Capital «Ернст енд Янг». – Три головні критерії залишилися тими самими: рівень зарплати, можливості для професійного розвитку та кар’єрного зростання, – однак менше студентів згадували перші два критерії як значущі. Тим часом, серед інших чинників привабливості найбільше (на 14%), порівняно з 2008-м, зросла важливість готовності компаній брати студентів на роботу. Разом із зростанням важливості днів кар’єри, це свідчить про те, що сьогодні студенти більше цінують можливість працевлаштування. Проблеми майбутніх випускників з пошуком роботи відобразилися також у тому, що менше респондентів звертають увагу на розмір зарплати і можливості кар’єрного росту. Тепер студенти більше цікавляться стратегічними чинниками, такими як позиція компанії на ринку та можливості професійного розвитку. У нинішній ситуації роботодавці, які пропонують програми стажування та зуміли налагодити ефективну комунікацію зі студентами, будуть більш успішними в залученні талановитих випускників». Раніше «Ернст енд Янг» представила результати дослідження «Найкращий роботодавець на думку кандидатів з досвідом роботи». Ця група кандидатів робить висновки про привабливість роботодавця, виходячи з наступних критеріїв: 68% кандидатів цікавить висока заробітна плата, 63% вивчають можливості для особистого та професійного розвитку, 60% звертають увагу на те, яку позицію посідає компанія на ринку, а 56% цікавляться перспективами кар’єрного росту. Кандидати з досвідом роботи використовують трохи інші джерела інформації про роботодавців: для 33% опитаних головним джерелом є вебсайти з працевлаштування; родичів /друзів та ЗМІ назвали по 30% респондентів; 26% опитаних зазначили, що знають про компанію, тому що працювали з нею як з партнером по бізнесу. Ольга Горбановська коментує: «Очевидно, що очікування професійних кандидатів є вищими, ніж у студентів. Є відмінності, які варто враховувати, шукаючи підходи до професійних кандидатів та студентів, однак роботодавцям важливо пам’ятати про ключову спільну характеристику: збираючи інформацію про компанію, обидві групи респондентів намагаються почути думку людей, яким вони довіряють (родичів/друзів), або ґрунтуються на власному досвіді, отриманому у ході роботи з партнерами по бізнесу або під час спілкування на днях кар’єри. Таким чином, ми бачимо, як внутрішній імідж впливає на зовнішній імідж компанії як роботодавця. Рівень задоволеності працівників та клієнтів компанії є ключовим для формування зовнішнього іміджу роботодавця».