«Dobro Challenge» – естафета добрих справ від JTI Україна

Національна платформа МСБ повідомляє про черговий благодійний проект, який на конференції  “Бізнес, що змінює країну” представив Василь Губарець, АТ “Джей Ті Інтернешнл Компані Україна”.

JTI Україна є частиною міжнародної тютюнової компанії Japan Tobacco International (JTI), яка представлена в 70 країнах та об’єднує 26000 працівників. За результатами міжнародного дослідження Top Employer 2016 року, JTI є одним з 8 найкращих роботодавців світу. В Україні JTI працює з 1993 року (до 1999 року як R.J. Reynolds). Сьогодні компанія в Україні представлена головним офісом в Києві, високотехнологічною фабрикою в м. Кременчук та регіональними офісами в найбільших містах України.

Необхідність запуску проекту була викликана такими чинниками:

​Потреба людей робити свій внесок в розвиток суспільства.

На тлі змін, що відбуваються в країні протягом останніх кількох років, люди почали відповідальніше підходити до питання допомоги одне одному. Українці об’єднуються та за власною ініціативою намагаються поліпшити довкілля, територію, де живуть, допомагають військовим, вдосконалюють власну країну. Розуміючи, що така потреба є у працівників компанії, компанія надала їм зручну платформу для комунікації та розробила інструменти підтримки волонтерських ініціатив.

Було зазначено, що в Україні є значний потенціал для розвитку культури волонтерства.

Складна економічна ситуація.

Економічна криза та високий рівень інфляції призводять до недофінансування бюджетних установ та організацій (будинків для літніх людей, центрів реабілітації), а також соціальних проектів. Таким чином велика кількість необхідних послуг стає недоступною для більшості людей та організацій, які потребують допомоги.

Незадовільний стан зон відпочинку та інших громадських місць по всій Україні.

Проект Dobro Challenge, що з’явився в результаті крос-функціональної роботи двох відділів, отримав значну підтримку менеджменту та став платформою для реалізації волонтерських ініціатив працівників. Проект залучає та об’єднує всіх колег.

Нерінга Жигайте-Холмс, директор Відділу управління персоналом:

«Я живу в Україні вже 5 років, і мені дуже приємно спостерігати за тим, як еволюціонує культура волонтерства, як люди стають більш відповідальними в питаннях допомоги один одному та починають сприймати проблеми навколо себе по-новому. Вони усвідомлюють, що для вдосконалення своєї країни потрібно починати з себе. Дуже важливо, що наші працівники теж замислюються над такими речами та активно працюють в цьому напрямку. Проект Dobro Challenge не тільки став волонтерською платформою для працівників компанії. Він також допоміг нам досягти хороших результатів в таких показниках, як рівень залученості наших працівників, взаємодія між департаментами та рівень життєвої енергії людей, їх мотивації та настрою».

Механізм участі в проекті «Dobro Challenge» простий:

1.​ Зібрати команду однодумців

2.​ Визначитися з напрямком допомоги

3.​ Визначити день, на який запланована добра справа

4.​ Втілити добру справу в життя

5.​ Поділитися своїми враженнями з колегами за допомогою внутрішніх каналів комунікації, щоб надихнути їх на участь у проекті.

Цей дуже простий інструмент допомагає сьогодні компанії досягати таких цілей:

1.​ Об’єднувати колектив, розвиваючи культуру волонтерства та проактивної участі в житті суспільства.

2.​ Підвищувати рівень залученості працівників, надаючи їм можливість соціальної самореалізації.

3.​ Підвищувати ефективність роботи між відділами.

4.​ Допомагати суспільству, в якому ми живемо.

РЕАЛІЗАЦІЯ “Dobro Challenge”:

1.​ Опрацювання концепції проекту:

  • ​ Продумано концепт проекту як платформи для будь-яких волонтерських ініціатив компанії – індивідуальних, командних, крос-функціональних;
  • ​ Розроблено символіку проекту (логотип, символ проекту – Dobro-man (Добрик)), який передається ініціатору, інформаційний стенд для анонсів, фоторепортажів, і т.д.);
  • ​ Написано інструкцію з шести кроків для участі в проекті, а також рекомендації щодо вибору цільової аудиторії для надання допомоги.

2.​ Затвердження проекту з топ-менеджментом компанії.

Проект Dobro Challenge одразу отримав підтримку топ-менеджменту, оскільки  компанія працює згідно з моделлю 4S, що передбачає взаємодію з акціонерами, споживачами, працівниками та суспільством. Dobro Challenge є частиною роботи з суспільством.

Щоб допомогти проекту повноцінно запуститися, менеджмент взяв на себе такі зобов’язання:

  • ​ Щомісяця надавати працівникам один робочий день для участі в волонтерських активностях;
  • ​ Хоча працівники збирають кошти на реалізацію проектів самостійно, виділяти бюджет на логістику та, за необхідності, на закупівлю інвентаря.

Менеджмент компанії не лише охоче підтримав ідею проекту, а й власним прикладом заохочував працівників долучитися до нього, прийнявши естафету. Так, команда директорів відділів прибрали територію та провели ремонтні роботи приміщення Краєзнавчого музею в Боярці. Менеджмент компанії виконував ту саму роботу, що і інші працівники, що забезпечило особливу мотивацію всіх колег.

3.​ Комунікація

Відділ корпоративних питань та комунікацій провів повномасштабну кампанію щодо проекту. Для комунікації використовувалися такі канали: внутрішній новиновий портал Inside Online, внутрішня корпоративна онлайн-спільнота Inside Engage, e-mail. Також використовувалися інформаційні таблички, які розміщувалися в зонах відпочинку та загального користування, корпоративне телебачення, постери, інформаційна дошка, на якій розміщені звіти про всі проведені волонтерські активності.

4.​ Підтримка волонтерських ініціатив:

  • ​ Розроблено інструкцію з шести простих кроків для участі у проекті;
  • ​ Створено та надіслано всім працівникам список найпоширеніших запитань щодо проведення ініціатив;
  • ​ Визначено основні напрямки волонтерської допомоги (допомога літнім людям, людям з обмеженими можливостями, боротьба з бідністю, культурна спадщина, образотворче та виконавське мистецтво, японська культурна спадщина, охорона навколишнього середовища).

Команди отримували необхідну допомогу в реалізації їхніх ідей (логістика, закупівля інвентаря за рахунок компанії).

Результати проекту

  1. 40% працівників було залучено в різноманітні ініціативи, 175 працівників взяли участь в проекті протягом року його існування.
  2. 15 ініціатив проведено станом на 26 вересня 2016 року.
  3. Резонанс від проекту через внутрішні канали комунікації:
  • ​ 93 новини про проект в корпоративних комунікаційних каналах (не беручи до уваги коментарі до новин та публікацій в корпоративних онлайн спільнотах). Dobro Challenge став найбільш обговорюваним проектом серед працівників в корпоративних онлайн-спільнотах.

Проект “Dobro Challenge” отримав перемогу на конкурсі ідей компанії JTI в регіоні СНД+ та був презентований у штаб-квартирі компанії в Женеві.

Докладніша інформація про проведені акції – в додатку.

Додаток

Перелік проектів:

  • ​ Генеральне прибирання в неврологічному відділенні Львівського медично-клінічного центру Західного військового регіону;
  • ​ Збір їжі, речей та предметів першої необхідності для самотніх непрацездатних людей в селі Гоголів (Київська обл.);
  • ​ Оздоблювально-ремонтні роботи в Києво-Святошинському районному центрі соціально-психологічної реабілітації ветеранів та учасників АТО (Боярка, Київська обл.);
  • ​ Благодійний ярмарок в с. Партизанське (Дніпропетровська обл.);
  • ​ Благодійний ярмарок в центральному офісі компанії (Київ);
  • ​ Прибирання громадського пляжу в селі Вишеньки (Київська обл.);
  • ​ Облагороджування зони відпочинку в Бородянці (Київська обл.);
  • ​ Облагороджування території будинку для людей похилого віку в Чернігові;
  • ​ Допомога в відновленні сільського будинку, що постраждав від пожежі, багатодітній матері-одиначці в селі Білогородка (Київська обл.);
  • ​ Оздоблювально-ремонтні роботи в Краєзнавчому музеї в Боярці;
  • ​ Прибирання території Іванківського центру соціально-психологічної реабілітації населення;
  • ​ Оздоблювально-ремонтні роботи в Хмельницькому військовому шпиталі;
  • ​ Прибирання території та підготовка до ремонту приміщення Центру соціально-психологічної реабілітації участників АТО в Полтаві;
  • ​ Ремонтні роботи в Будинку-клубі ветеранів війни та праці в Боярці (Київська обл.);
  • ​ Прибирання території Акерманської фортеці в Білгород-Дністровському (Одеська обл.).

Обчислення наданої допомоги в фінансовому еквіваленті
Компанія виділила близько 200 000 грн. на логістику і матеріали. Підрахувати в фінансовому еквіваленті допомогу, надану працівниками в рамках проекту, практично неможливо. Водночас, працівники витратили на волонтерську діяльність 1050 годин.